W galerii zdjęciowej pojawiły się nowe zdjęcia w większości wykonane we wrześniu i październiku 2022 roku kiedy to do transportów wojskowych zatrudniano węgliniecką SU46-029. Oprócz zdjęć zielonej „029” można zobaczyć także historyczne już zdjęcie pociętej w grudniu 2021 roku SU46-047 i odstawionej od blisko trzech lat w Węglińcu ST46-01.

SU46-029 ze składem próżnych węglarek jedzie w planie 664170 do Zakładu Surmin Kaolin w Nowogrodźcu, który specjalizuje się w produkcji kaolinów i piasku kwarcowego.

SU46-029 z transportem wojskowym wjeżdża do Żagania.

SU46-029 z transportem wojskowym do Żagania przejeżdża przez zamkniętą i zdegradowaną do roli przystanku osobowego w bodajże 2014 roku Modłę. Widoczny z lewej części kadru budynek to zdewastowana nastawnia wykonawcza Md-1. Z tego co pamiętam, to dyżurny ruchu zajmował pomieszczenia w budynku dworcowym z drugiej strony stacji.

ST46-01 z pociągiem Forst Lausitz – Węgliniec.

SU46-029 manewruje z transportem wojskowym przejeżdżając po moście kolejowym nad rzeką Bóbr.

SU46-029 z eszelonem, którym na zgrupowanie poligonowe do Nowej Dęby jadą sprzęt i żołnierze 10 Brygady Kawalerii Pancernej ze Świętoszowa aby wziąć udział w ćwiczeniach „Borsuk-22”.

SU46-029 manewruje z wagonem, który przyprowadziła w planie TNS 673001 z Legnicy.

SU46-029 manewruje po stacji Żagań z wagonem do przewozu wojska.

Po rozładunku transportu wojskowego (na bocznicy WBK 712), który do Żagania przyjechał ze Stobna Szczecińskiego SU46-029 manewruje z wagonami po stacji w Żaganiu.
W lewej części kadry widoczna jest wieża wodna zbudowana po II wojnie światowej, ale według przedwojennego projektu. Wieża jest betonowa z podstawą kamienną. Podobne wieże wybudowano w Adamowiczach k/Kutna, Skierniewicach i Legnicy. Natomiast w prawej części kadru widoczny jest żagański dworzec kolejowy wybudowany w 1913 roku (trzeci z kolei, dwa poprzednie zostały zniszczone) i wyremontowany oraz oddany do użytku w maju 2019 roku.

SU46-029 po przyprowadzeniu transportu wojskowego ze Stobna Szczecińskiego oczekuje na przybycie drużyny manewrowej aby podstawić skład pod rozładunek na bocznicy WBK 712.

SU46-029 spycha pod wyładunek transport wojskowy, którym do Żagania na ćwiczenia „Ryś-22” przyjechali żołnierze i sprzęt 5-ego Batalionu Inżynieryjnego ze Szczecina. Po rozładunku żołnierze i sprzęt udadzą się bezpośrednio drogą czołgową do Ośrodka Szkolenia Poligonowego Wojsk Lądowych Żagań – „Karliki”.

SU46-029 z eszelonem mija budynek stacyjny w Bukowinie Bobrzańskiej jadąc z eszelonem do Żagania.

SU46-029 prowadzi transport wojskowy relacji Lębork Drętowo – Żagań (573003/2). Transportem tym na ćwiczenia „Ryś-22”, które odbędą się na terenie Ośrodka Szkolenia Wojsk Lądowych w Żaganiu podróżują żołnierze i sprzęt 1 Lęborskiego Batalionu Zmechanizowanego.

Do Kłobuczyna zbliża się SU46-029 z transportem operacyjnym relacji Lębork Drętowo – Żagań, którym jadą żołnierze i sprzęt 1-ego Lęborskiego Batalionu Zmechanizowanego.

Bliskie okolice Głogowa, jeszcze przed Żukowicami przemierza SU46-029 z eszelonem relacji Lębork Drętowo – Żagań.

SU46-029 wyjeżdża z Głogowa w kierunku Żagania prowadząc transport wojskowy ze stacji Lębork Drętowo do Żagania.

SU46-029 z mieszanym składem wagonów do Zawidowa.

SU46-029 z pociągiem Horka GBF – Leszno Górne minęła kilka minut temu stację w Ruszowie i rozpędza się na szlaku do Jankowej Żagańskiej.

SU46-029 z pociągiem nr 664096/7 relacji Turoszów – Węgliniec.

SU46-047 z pociągiem do żarskiego Kronopolu wjeżdża na bok w Ruszowie w celu minięcia się z pociągiem osobowym jadącym do Węglińca.