Podstawowe informacje:
Rok produkcji | 1977 |
Numer fabryczny | 303D-313 |
Numer EVN | 92 51 5 630 031-9 (PL-PKPC) |
Historia zdarzeń:
6.10.1977 | Przyjęcie lokomotywy na ilostan PKP w Lokomotywowni Pozaklasowej w Słupsku. |
11.1978 | Lokomotywę wyłączono z eksploatacji przy przebiegu 181 147 km (od wyjścia z fabryki) i po kilku miesiącach skierowano do trwającej 2 lata 1 naprawy rewizyjnej w ZNTK Poznań, gdzie otrzmała wózki jezdne nr 18 i 19 z lokomotywy SU46-007. |
08.1985 | W lokomotywowni Słupsk podczas naprawy bieżącej wymieniono agregat prądotwórczy, wzbudnicę i wszystkie silniki trakcyjne. |
21.11.1990 | Przyjęcie lokomotywy na ilostan Lokomotywowni w Żaganiu. |
1.07.1997 | Przyjęcie na ilostan Zakładu Taboru w Czerwieńsku, sekcja w Żaganiu. |
5.08.2000 | Przyjęcie na ilostan Zakładu Taboru we Wrocławiu, sekcja utrzymania Jelenia Góra. |
27.08.2004 | Lokomotywa najechała w tył pociągu nr 8681 w stacji Jędrzychowice. Uszkodzona została kabina B. |
1.01.2009 | Ilostan Dolnośląskiego Zakładu Spóki, sekcja utrzymania Węgliniec. |
08.2012 | Najechanie na drzewo. Uszkodzona zostaje kabina A (wybicie szyb czołowych, wgniecenia na poszyciu kabiny). |
18.04.2017 | Lokomotywa zostaje odstawiona na modernizację w PUT Węgliniec polegającą na montażu urządzeń pozwalających na wjazd do niemieckich stacji granicznych w tym GSM-r. Przy okazji otrzymuje nowy schemat malowania - żółte czoło i zielone pudło. |
30.05.2019 | Prowadzi rumuński transport wojskowy na trasie Chałupki - Wałcz. |
3.10.2020 | Przekazanie lokomotywy do Olsztyna. Lokomotywa w zestawieniu: EU07-1509+SU46-047+ET22-1027 jedzie z Węglińca do Legnicy, gdzie zostanie wpięta " na zimno" do pociągu towarowego jadącego do Inowrocławia i dalej do Olsztyna. |
Zdjęcia SU46-047: