Lipiec: SU46-029 jeździ, kasacja dwóch lokomotyw w Łazach

Podsumowanie lipca pod względem eksploatacji lokomotyw serii SU46 przedstawia się następująco. W ruchu pozostaje tylko jedna maszyna. Jest to zielona SU46-029 z Węglińca. Druga ze sprawnych lokomotyw tej serii czyli SU46-035 stoi odstawiona w zapasie krótkotrwałym w Olsztynie. Ponadto w lipcu przetransportowano SU46-007 i SU46-023 z Węglińca do Łaz na kasację. Odbyła się także kasacja. Tym samym w 2022 roku przerobiono na “żyletki” 19 lokomotyw tej serii.

Jedyna eksploatowana w lipcu lokomotywa serii SU46 przejechała 2212 km. Najczęściej odwiedzanymi przez SU46-029 stacjami były: Zawidów 6 razy, Turoszów 4 razy, Forst Lausitz, Leszno Górne i Żary po 2 razy oraz raz “suka” pojechała do Sulikowa. Lokomotywa prowadząc pociągi przejechała w lipcu około 958 km, a jazdy luzem wyniosły około 1227 km. Są to oczywiście kilometry liczone według ogólnodostępnej strony z Odległościami Taryfowymi PKP Cargo oraz bez prac manewrowych. Jednak dane te pozwalają w miarę dokładnie przyjrzeć się pracy lokomotywy w danym okresie.

Tabela przedstawiająca pracę SU46-029 w okresie styczeń – lipiec 2022r

* Przebieg lokomotywy podany na podstawie ogólnodostępnej strony internetowej “Odległości Taryfowe” PKP Cargo bez pracy manewrowej.

Miesiąc

Jazda ogólnie*

Jazda z pociągami*

Jazda luzem*

Styczeń

4480 km

1969 km

2511 km

Luty

396 km

324 km

72 km

Marzec

535 km

267 km

268 km

Kwiecień

1149 km

656 km

493 km

Maj

2856 km

1573 km

1283 km

Czerwiec

1374 km

741 km

633 km

Lipiec

2212 km

985 km

1227 km

Szczegółowa pracę eksploatacyjną lokomotywy SU46-029 w okresie styczeń – lipiec 2022r przedstawiłem w tabeli obok. Widać w niej doskonale różnicę między zatrudnianiem lokomotywy w Olsztynie, gdzie dosłownie biła rekordy w pokonywaniu kolejnych kilometrów, a pracą po przeniesieniu do Węglińca gdzie z początku lokomotywa zatrudniana była sporadycznie. Przy czym w analizie nie należny zapominać o fakcie, że lokomotywa przyjechała na Dolny Śląsku uszkodzona, a przywrócenie jej do ruchu zajęło mechanikom z Punktu Utrzymania Taboru w Węglińcu blisko dwa tygodnie. Pamiętać tez należy, że po naprawie lokomotywa miała problemy z chłodzeniem, co skutkowało częstymi defektami i ponownym odstawieniem do warsztatu. Jak widać z tabeli obok od kwietnia liczba przejechanych kilometrów przez SU46-029 znacznie się zwiększyła. Spowodowane było to zwiększoną liczbą transportów wojskowych oraz brakiem odpowiedniej liczby dostępnych lokomotyw serii ST44 czy 311D obsługujących pociągi w okolicy węzła Węgliniec. Ponadto lokomotywa oprócz drobnych napraw bieżących i przeglądów w omawianym okresie była sprawna.

SU46-029
18.07.2022. Studniska podg.
SU46-029 z pociągiem nr 663110/1 z Zawidowa do Węglińca.
SU46-029
7.07.2022. Jerzmanki.
SU46-029 z pociągiem nr 664185 z Turoszowa do Węglińca “startuje” z Jerzmanek.
SU46-029
25.07.2022. Jankowa Żagańska – Ruszów, Konin Żagański.
SU46-029 po przyprowadzeniu pociągu towarowego z Węglińca do Żar wraca luzem w planie LTS 765004 do Węglińca.

Szczegółowy wykaz pracy SU46-029 w lipcu 2022r

* Przebieg lokomotywy podany na podstawie ogólnodostępnej strony internetowej “Odległości Taryfowe” PKP Cargo bez pracy manewrowej.
** W związku z wojną na Ukrainie nie podaję szczegółowych informacji na temat rozkładu jazdy.
*** SU46-029 i ST44-1220 prowadzą ładowny pociąg do Zawidowa.
**** Powrotny pociąg do Węglińca prowadzi ST44-1220, a jako druga jedzie SU46-029.
***** Ładowny pociąg do Żar w podwójnej trakcji. Prowadzi ST44-1220, druga jedzie SU46-029.
****** Powrót luzaków z Żar do Węglińca. Prowadzi SU46-029.

Data

Numer pociągu

Relacja

Przejechane kilometry *

4.07.2022

864016/7

Węgliniec - Zawidów

46 km

4.07.2022

LTS 665326/7

Zawidów - Węgliniec

46 km

6.07.2022

Węgliniec - Forst Lausitz

80 km

6.07.2022

741002/3

Forst Lausitz - Węgliniec

80 km

7.07.2022

LTS 665285/4

Węgliniec - Turoszów Elektrownia

63 km

7.07.2022

Turoszów Elektrownia - Węgliniec

63 km

8.07.2022

LTS 665179/8

Węgliniec - Zawidów

46 km

8.07.2022

Zawidów - Węgliniec

46 km

10.07.2022

LTS 665110

Węgliniec - Legnica

73 km

10.07.2022

663016/7

Legnica - Leszno Górne

48 km

10.07.2022

**

Leszno Górne - Legnica

48 km

10.07.2022

LTS 665311

Legnica - Węgliniec

73 km

11.07.2022

LTS 665145/4

Węgliniec - Turoszów Elektrownia

63 km

11.07.2022

LTS 665340/1

Turoszów Elektrownia - Węgliniec

63 km

11.07.2022

364014/5

Węgliniec - Turoszów

63 km

11.07.2022

LTS 665376/7

Turoszów - Węgliniec

63 km

13.07.2022

Węgliniec - Forst Lausitz

80 km

13.07.2022

LTS 765004

Forst Lausitz - Węgliniec

80 km

14.07.2022

Węgliniec - Zawidów

46 km

14.07.2022

LTS 665446/7

Zawidów - Węgliniec

46 km

18.07.2022

Węgliniec - Zawidów

46 km

18.07.2022

Zawidów - Węgliniec

46 km

19.07.2022

Węgliniec - Zawidów

46 km

19.07.2022

Zawidów - Węgliniec

46 km

19.07.2022

664157/6

Węgliniec - Sulików

38 km

19.07.2022

Sulików - Węgliniec

38 km

22.07.2022

LTS 665217/6

Węgliniec - Turoszów Elektrownia

63 km

22.07.2022

Turoszów Elektrownia - Węgliniec

63 km

25.07.2022

274002/3

Węgliniec - Żary

42 km

25.07.2022

LTS 765004/5

Żary - Żagań - Węgliniec

58 km

26.07.2022

Węgliniec - Zawidów ***

46 km

26.07.2022

Zawidów - Węgliniec ****

46 km

26.07.2022

174000/1

Węgliniec - Żary *****

42 km

26.07.2022

LTS 765016

Żary - Węgliniec ******

42 km

29.07.2022

LTS 665220

Węgliniec - Legnica

73 km

29.07.2022

Legnica - Leszno Górne

48 km

30.07.2022

**

Leszno Górne - Legnica

48 km

30.07.2022

LTS 665215

Legnica - Węgliniec

73 km


Kasacja SU46-007 i SU46-023

Jak już wspominałem we wstępie niniejszego artykułu kolejne dwie lokomotywy serii SU46 zostały przetransportowane do Łaz i skasowane 21.07.2022r. Pisałem o tym w artykule: SU46-007 i SU46-023 jadą na kasację. Były to lokomotywy SU46-007 i SU46-023, które od dłuższego czasu oczekiwały na odebranie przez nowego właściciela na terenie PUT w Węglińcu. Tym samym wszystkie wystawione w przetargu lokomotywy serii SU46, którego oficjalne wyniki podano 4.08.2021r zostały skasowane, chociaż sprzedający nie wymagał kasacji i przynajmniej teoretycznie można było zakupić lokomotywę i po naprawie głównej przywrócić ją do ruchu. I tak na “żyletki” w tym roku poszło 19 lokomotyw tej serii.

SU46-023
5.07.2022. Węgliniec.
SU46-023 i SU46-007 przygotowane do transportu do stacji Łazy, gdzie odbędzie się kasacja.

Loading

Dodaj komentarz