Podsumowanie lipca pod względem eksploatacji lokomotyw serii SU46 przedstawia się następująco. W ruchu pozostaje tylko jedna maszyna. Jest to zielona SU46-029 z Węglińca. Druga ze sprawnych lokomotyw tej serii czyli SU46-035 stoi odstawiona w zapasie krótkotrwałym w Olsztynie. Ponadto w lipcu przetransportowano SU46-007 i SU46-023 z Węglińca do Łaz na kasację. Odbyła się także kasacja. Tym samym w 2022 roku przerobiono na “żyletki” 19 lokomotyw tej serii.
Jedyna eksploatowana w lipcu lokomotywa serii SU46 przejechała 2212 km. Najczęściej odwiedzanymi przez SU46-029 stacjami były: Zawidów 6 razy, Turoszów 4 razy, Forst Lausitz, Leszno Górne i Żary po 2 razy oraz raz “suka” pojechała do Sulikowa. Lokomotywa prowadząc pociągi przejechała w lipcu około 958 km, a jazdy luzem wyniosły około 1227 km. Są to oczywiście kilometry liczone według ogólnodostępnej strony z Odległościami Taryfowymi PKP Cargo oraz bez prac manewrowych. Jednak dane te pozwalają w miarę dokładnie przyjrzeć się pracy lokomotywy w danym okresie.
Tabela przedstawiająca pracę SU46-029 w okresie styczeń – lipiec 2022r
* Przebieg lokomotywy podany na podstawie ogólnodostępnej strony internetowej “Odległości Taryfowe” PKP Cargo bez pracy manewrowej.
Miesiąc | Jazda ogólnie* | Jazda z pociągami* | Jazda luzem* |
Styczeń | 4480 km | 1969 km | 2511 km |
Luty | 396 km | 324 km | 72 km |
Marzec | 535 km | 267 km | 268 km |
Kwiecień | 1149 km | 656 km | 493 km |
Maj | 2856 km | 1573 km | 1283 km |
Czerwiec | 1374 km | 741 km | 633 km |
Lipiec | 2212 km | 985 km | 1227 km |
Szczegółowa pracę eksploatacyjną lokomotywy SU46-029 w okresie styczeń – lipiec 2022r przedstawiłem w tabeli obok. Widać w niej doskonale różnicę między zatrudnianiem lokomotywy w Olsztynie, gdzie dosłownie biła rekordy w pokonywaniu kolejnych kilometrów, a pracą po przeniesieniu do Węglińca gdzie z początku lokomotywa zatrudniana była sporadycznie. Przy czym w analizie nie należny zapominać o fakcie, że lokomotywa przyjechała na Dolny Śląsku uszkodzona, a przywrócenie jej do ruchu zajęło mechanikom z Punktu Utrzymania Taboru w Węglińcu blisko dwa tygodnie. Pamiętać tez należy, że po naprawie lokomotywa miała problemy z chłodzeniem, co skutkowało częstymi defektami i ponownym odstawieniem do warsztatu. Jak widać z tabeli obok od kwietnia liczba przejechanych kilometrów przez SU46-029 znacznie się zwiększyła. Spowodowane było to zwiększoną liczbą transportów wojskowych oraz brakiem odpowiedniej liczby dostępnych lokomotyw serii ST44 czy 311D obsługujących pociągi w okolicy węzła Węgliniec. Ponadto lokomotywa oprócz drobnych napraw bieżących i przeglądów w omawianym okresie była sprawna.
Szczegółowy wykaz pracy SU46-029 w lipcu 2022r
* Przebieg lokomotywy podany na podstawie ogólnodostępnej strony internetowej “Odległości Taryfowe” PKP Cargo bez pracy manewrowej.
** W związku z wojną na Ukrainie nie podaję szczegółowych informacji na temat rozkładu jazdy.
*** SU46-029 i ST44-1220 prowadzą ładowny pociąg do Zawidowa.
**** Powrotny pociąg do Węglińca prowadzi ST44-1220, a jako druga jedzie SU46-029.
***** Ładowny pociąg do Żar w podwójnej trakcji. Prowadzi ST44-1220, druga jedzie SU46-029.
****** Powrót luzaków z Żar do Węglińca. Prowadzi SU46-029.
Data | Numer pociągu | Relacja | Przejechane kilometry * |
4.07.2022 | 864016/7 | Węgliniec - Zawidów | 46 km |
4.07.2022 | LTS 665326/7 | Zawidów - Węgliniec | 46 km |
6.07.2022 | Węgliniec - Forst Lausitz | 80 km | |
6.07.2022 | 741002/3 | Forst Lausitz - Węgliniec | 80 km |
7.07.2022 | LTS 665285/4 | Węgliniec - Turoszów Elektrownia | 63 km |
7.07.2022 | Turoszów Elektrownia - Węgliniec | 63 km | |
8.07.2022 | LTS 665179/8 | Węgliniec - Zawidów | 46 km |
8.07.2022 | Zawidów - Węgliniec | 46 km | |
10.07.2022 | LTS 665110 | Węgliniec - Legnica | 73 km |
10.07.2022 | 663016/7 | Legnica - Leszno Górne | 48 km |
10.07.2022 | ** | Leszno Górne - Legnica | 48 km |
10.07.2022 | LTS 665311 | Legnica - Węgliniec | 73 km |
11.07.2022 | LTS 665145/4 | Węgliniec - Turoszów Elektrownia | 63 km |
11.07.2022 | LTS 665340/1 | Turoszów Elektrownia - Węgliniec | 63 km |
11.07.2022 | 364014/5 | Węgliniec - Turoszów | 63 km |
11.07.2022 | LTS 665376/7 | Turoszów - Węgliniec | 63 km |
13.07.2022 | Węgliniec - Forst Lausitz | 80 km | |
13.07.2022 | LTS 765004 | Forst Lausitz - Węgliniec | 80 km |
14.07.2022 | Węgliniec - Zawidów | 46 km | |
14.07.2022 | LTS 665446/7 | Zawidów - Węgliniec | 46 km |
18.07.2022 | Węgliniec - Zawidów | 46 km | |
18.07.2022 | Zawidów - Węgliniec | 46 km | |
19.07.2022 | Węgliniec - Zawidów | 46 km | |
19.07.2022 | Zawidów - Węgliniec | 46 km | |
19.07.2022 | 664157/6 | Węgliniec - Sulików | 38 km |
19.07.2022 | Sulików - Węgliniec | 38 km | |
22.07.2022 | LTS 665217/6 | Węgliniec - Turoszów Elektrownia | 63 km |
22.07.2022 | Turoszów Elektrownia - Węgliniec | 63 km | |
25.07.2022 | 274002/3 | Węgliniec - Żary | 42 km |
25.07.2022 | LTS 765004/5 | Żary - Żagań - Węgliniec | 58 km |
26.07.2022 | Węgliniec - Zawidów *** | 46 km | |
26.07.2022 | Zawidów - Węgliniec **** | 46 km | |
26.07.2022 | 174000/1 | Węgliniec - Żary ***** | 42 km |
26.07.2022 | LTS 765016 | Żary - Węgliniec ****** | 42 km |
29.07.2022 | LTS 665220 | Węgliniec - Legnica | 73 km |
29.07.2022 | Legnica - Leszno Górne | 48 km | |
30.07.2022 | ** | Leszno Górne - Legnica | 48 km |
30.07.2022 | LTS 665215 | Legnica - Węgliniec | 73 km |
Kasacja SU46-007 i SU46-023
Jak już wspominałem we wstępie niniejszego artykułu kolejne dwie lokomotywy serii SU46 zostały przetransportowane do Łaz i skasowane 21.07.2022r. Pisałem o tym w artykule: SU46-007 i SU46-023 jadą na kasację. Były to lokomotywy SU46-007 i SU46-023, które od dłuższego czasu oczekiwały na odebranie przez nowego właściciela na terenie PUT w Węglińcu. Tym samym wszystkie wystawione w przetargu lokomotywy serii SU46, którego oficjalne wyniki podano 4.08.2021r zostały skasowane, chociaż sprzedający nie wymagał kasacji i przynajmniej teoretycznie można było zakupić lokomotywę i po naprawie głównej przywrócić ją do ruchu. I tak na “żyletki” w tym roku poszło 19 lokomotyw tej serii.