W dniu wczorajszym odbyła się długo wyczekiwana impreza kolejowa “Pożegnanie lokomotyw serii SU46” zorganizowana przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. I pomimo tego, że termin odstawienia ostatniej czynnej lokomotywy serii SU46 wydłużył się o pół roku dając miłośnikom tej serii lokomotyw dodatkowy czas na zrobienie zdjęć jeżdżącej SU46-029 to jedno trzeba przyznać – KSK z Wrocławia po raz kolejny zorganizowało świetną imprezę, a zainteresowanie lokomotywą jeżdżącą z zabytkowymi wagonami przerosło najśmielsze oczekiwania co pokazuje, że jest zapotrzebowanie na tego typu przedsięwzięcia!
Świetna organizacja, duże zainteresowanie i super pogoda to trzy cechy, które doskonale charakteryzują wczorajszą imprezę z lokomotywą SU46-029 w roli głównej.
Po pierwsze – świetna organizacja… Klub sympatyków Kolei we Wrocławiu czyli organizator imprezy “Pożegnanie lokomotyw serii SU46” po raz kolejny stanął na wysokości zadania organizując wydarzenie na mistrzowskim poziomie.
Kilka tygodni przez imprezą przedstawiciele Klubu pojawili się w Węglińcu, aby przygotować lokomotywę pod względem wizualnym. “Suka” została upiększona ( w moim osobistym przekonaniu aż nadto), otrzymała czerwone malowanie elementów pudła i wózków, biało-czerwone malowanie osłon mechanizmu wycieraczek (w latach 90-tych SU46-029 posiadała takie malowanie). Poprawione zostanie malowanie osłon reflektorów, dołożono w kabinach firanki i proporczyki oraz naklejono przy górnym reflektorze napis “SU46-029”. Do tego zapowiedziano niespodziankę w postaci spotkania na niektórych stacjach pociągu prowadzonego przez SU46-029 z lokomotywą SU45-079 jadącą luzem oraz jazdę na odcinku Lubań Śląski – Węgliniec w podwójnej trakcji!
Po drugie – duże zainteresowanie imprezą… Osobiście spodziewałem się, że będzie duże zainteresowanie tym wydarzeniem, ale to co zobaczyłem 3 czerwca przerosło moje oczekiwania.
Po trzecie – pogoda… Pogoda dopisała, niema co gadać. Chociaż byli tacy co narzekali, że na niektórych odcinkach przejazdu pociągu słońce przeszkadzało w wykonaniu dobrych zdjęć.
Podsumowując imprezę “Pożegnanie lokomotyw serii SU46” należy napisać, że zbliżający się koniec eksploatacji ostatniej czynnej lokomotywy serii SU46 i duże zainteresowanie powinno być wykorzystane przy organizacji kolejnej imprezy z tą lokomotywą. Mi osobiście marzy się przejazd na odcinku Żagań – Głogów – Leszno – Krotoszyn – Leszno – Głogów – Żagań.
Trasa i zestawienie pociągów:
Wrocław Gł. – Węgliniec, Węgliniec – Wrocław Gł.:
SU45-079 + salonka 110A KSK Wrocław + kuszetka 110Ac KSK Wrocław (całość w malowaniu oliwkowym).
Węgliniec – Zgorzelec – Jerzmanki – Sulików – Krzewina Zgorzelecka – Turoszów – Krzewina Zgorzelecka – Jerzmanki – Sulików – Zawidów – Jerzmanki – Zgorzelec – Jerzmanki – Mikułowa – Zaręba – Lubań Śl. – Leśna – Lubań Śl.:
SU46-029 + salonka 110A KSK Wrocław + kuszetka 110Ac KSK Wrocław (całość w malowaniu oliwkowym).
Lubań Śl. – Gierałtów Wykroty – Węgliniec:
SU46-029 + SU45-079 + salonka 110A KSK Wrocław + kuszetka 110Ac KSK Wrocław (całość w malowaniu oliwkowym).
Węgliniec – Zgorzelec – Jerzmanki – Sulików – Jerzmanki – Lubań Śl.:
SU45-079 luzem.
Rozkłady jazdy:
Zdjęcia: