Gubinek – Żagań z SU46-048 na zdjęciach Sławka Świniucha

SU46-048
1.07.2000. Bieniów.
Wjazd równoległy dwóch pociągów: SU46-048 z pociągiem specjalnym zorganizowanym przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu relacji Gubinek – Żagań przez Jankową Żagańską, Żary i SU45-180 z planowym pociągiem pośpiesznym “Wiking” rel. Jelenia Góra – Szczecin Główny.

Miło mi poinformować, że zasoby zdjęć lokomotyw serii SU46 w naszym serwisie powiększyły się dzięki uprzejmości Sławka Świniucha, który zdecydował się na publikację swoich fotografii na stronie su46.pl . Na pierwszy ogień poszły 32 zdjęcia z imprezy zorganizowanej w dniu 1 lipca 2000 roku przez KSK Wrocław, czyli pociągu prowadzonego przez SU46-048 w relacji Gubinek – Lubsko – Jasień – Bieniów – Żagań – Jankowa Żagańska – Żary – Żagań. Zapraszam do oglądania.

Pociąg specjalny zorganizowany przeszło 24 lata temu przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu z lokomotywą serii SU46 jeśli pamięć mnie nie myli był pierwszą tego typu imprezą. Bowiem w tamtych czasach większość pociągów specjalnych (jeśli nie wszystkie?) starano się organizować z odchodzącymi do lamusa parowozami co z perspektywy czasu wydaje się słuszne. Chyba najbardziej pesymistyczny miłośnik kolei z tamtych lat nie myślał o tym, że nadchodzi kres popularnych “suk”?.

Do obsługi tego pociągu specjalnego zadysponowano SU46-048 z Zakładu Taboru w Czerwieńsku, na co dzień przypisaną do żagańskiej lokomotywowni. W tamtym czasie ilostan szopy w Żaganiu jeśli chodzi o maszyny serii SU46 wyglądał następująco: SU46-011, SU46-014, SU46-032, SU46-037, SU46-047 i SU46-048. Jak widać z 18 lokomotyw będących na stanie lokomotywowni w Żaganiu w najlepszych czasach jej funkcjonowania zostało tylko 6 maszyn, a i tak stan ten zmniejszył się miesiąc później o jedną lokomotywę, gdyż do Węglińca w sierpniu przekazano SU46-047. Z kronikarskiego obowiązku dodam, że pod koniec maja 2000 roku do Węglińca oddano także: SU46-029 i SU46-031, a rok prędzej do Gdyni: SU46-039, SU46-041, SU46-049 i SU46-051. Pasażerowie dostali do dyspozycji czterosekcyjny, oliwkowy wagon serii Bhp zwany potocznie “Bipą”.

Początek imprezy zaplanowano w Gubinku co wymusiło podsył lokomotywy i składu z Żagania. Był to wtedy najdalej wysunięty punkt na linii kolejowej nr 275 do którego można było dojechać bowiem ruch pasażerski na odcinku Gubinek – Lubsko zawieszono już w 1986 roku, a na odcinku Bieniów – Lubsko w 1995 roku. Pociąg wytrasowano więc następująco: Gubinek – Lubsko – Jasień – Bieniów – Żagań – Jankowa Żagańska – Żary – Żagań.

Drużyna pociągowa wyznaczona do obsługi pociągu specjalnego z SU46-048 była w składzie: maszynista – Arkadiusz Łobodziec, pomocnik maszynisty – Sławomir Świniuch, kierownik pociągu – Zbigniew Wudarczyk.

Zapraszam więc do obejrzenia zdjęć z przejazdu pociągu specjalnego na trasie Gubinek – Żagań, oraz do kliknięcia w link: https://www.su46.pl/su46-na-zdjeciach-s-swiniucha/ gdzie sukcesywnie będziemy dodawać zdjęcia autorstwa Sławka Świniucha.

SU46-048
1.07.2000. Gubinek.
SU46-048 z czterosekcyjną “Bipą” w Gubinku.
SU46-048
1.07.2000. Gubinek.
SU46-048 (ZT Czerwieńsk) z pociągiem specjalnym nr 770020 relacji Gubinek – Żagań chwilę przed odjazdem ze stacji początkowej.
SU46-048
1.07.2000. Gubinek – Lubsko.
SU46-048 z pociągiem specjalnym sfotografowana w km 193,7 linii nr 275, czyli gdzieś miedzy Gubinkiem, a Gębicami Gubińskimi.
SU46-048
1.07.2000. Gubinek – Lubsko.
Żagańska SU46-048 wraz z oliwkową “Bipą” jako pociąg specjalny zorganizowany przez KSK Wrocław z Gubinka do Żagania.
SU46-048
1.07.2000. Gdzieś na szlaku Gubinek – Lubsko.
SU46-048 z pociągiem specjalnym do Żagania sfotografowana na szlaku Gubinek – Lubsko.
SU46-048
1.07.2000. Gębice Gubińskie.
SU46-048 z pociągiem specjalnym zorganizowanym przez KSK Wrocław relacji Gubinek – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Jasienica Gubińska.
SU46-048 z pociągiem specjalnym podczas fotostopu w Jasienicy Gubińskiej.
SU46-048
1.07.2000. Jasienica Gubińska.
Imprezowy pociąg podczas fotostopu przy budynku stacyjnym w Jasienicy Gubińskiej.
SU46-048
1.07.2000. Km 180,2 linii kolejowej nr 275, czyli gdzieś między Jasienicą Gubińską, a Mierkowem.
SU46-048 z pociągiem specjalnym zestawionym z czterosekcyjnej “Bipy”, relacji Gubinek – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Mierków.
SU46-048 z pociągiem specjalnym relacji Gubinek – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Mierków.
SU46-048 podczas postoju w Mierkowie z pociągiem specjalnym relacji Gubinek – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Okolice Lubska.
SU46-048 wraz ze składem pociągu specjalnego pozuje do pamiątkowego zdjęcia pod wiaduktem linii nr 364 Stary Raduszec – Łęknica.
SU46-048
1.07.2000. Lubsko.
SU46-048 z pociągiem 770020 relacji Gubinek – Żagań podczas postoju w Lubsku.
SU46-048
1.07.2000. Lubsko.
SU46-048 podczas postoju w Lubsku.
SU46-048
1.07.2000. Lubsko.
Pociąg specjalny relacji Gubinek – Żagań podczas postoju w peronach stacji Lubsko.
SU46-048
1.07.2000. Jasień.
Pociąg specjalny relacji Gubinek – Żagań podczas postoju na stacji w Jasieniu.
SU46-048
1.07.2000. Jasień.
SU46-048 z pociągiem specjalnym relacji Gubinek – Żagań podczas fotostopu przy zniszczonej nastawni wykonawczej Jn1 w Jasieniu.
SU46-048
1.07.2000. Jasień.
SU46-048 z pociągiem specjalnym relacji Gubinek – Żagań zorganizowanym przez KSK Wrocław pozuje do zdjęcia przy zrujnowanej nastawni wykonawczej Jn1.
SU46-048
1.07.2000. Jasień – Bieniów.
SU46-048 z pociągiem relacji Gubinek – Żagań na szlaku Jasień – Bieniów.
SU46-048
1.07.2000. Biedrzychowice Dolne.
SU46-048 z pociągiem relacji Gubinek – Żagań podczas postoju w Biedrzychowicach Dolnych na szlaku Jasień – Bieniów.
SU46-048
1.07.2000. Bieniów.
Wjazd równoległy dwóch pociągów: SU46-048 z pociągiem specjalnym zorganizowanym przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu relacji Gubinek – Żagań przez Jankową Żagańską, Żary i SU45-180 z planowym pociągiem pośpiesznym “Wiking” rel. Jelenia Góra – Szczecin Główny.
SU46-048
1.07.2000. Bieniów.
SU46-048 podczas postoju w Bieniowie z pociągiem specjalnym relacji Gubinek – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Bieniów – Żagań.
SU46-048 z pociągiem specjalnym z Gubinka do Żagania.
SU46-048
1.07.2000. Bieniów – Żagań.
SU46-048 z pociągiem specjalnym z Gubinka do Żagania podczas fotostopu na szlaku Bieniów – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Bieniów – Żagań.
SU46-048 z pociągiem specjalnym przejeżdża po wiadukcie nad ulicą Żarską w Żaganiu.
SU46-048
1.07.2000. Żagań.
SU46-048 z pociągiem specjalnym wyjeżdża do Jankowej Żagańskiej. Trasa pociągu zorganizowanego przez KSK Wrocław wyglądała następująco: Gubinek – Lubsko – Jasień – Bieniów – Żagań – Jankowa Żagańska i wjazd na linię kolejową do Sanic – Żary – Żagań.
SU46-048
1.07.2000. Żagań – Jankowa Żagańska.
SU46-048 z pociągiem specjalnym przejeżdża po ceglanym moście nad rzeką Czerną zlokalizowanym w km 3,3 linii kolejowej nr 389.
SU46-048
1.07.2000. Jankowa Żagańska.
SU46-048 z pociągiem specjalnym wjeżdża do Jankowej od strony Żagania.
SU46-048
1.07.2000. Jankowa Żagańska.
SU46-048 z pociągiem specjalnym zorganizowanym przez KSK Wrocław w stacji Jankowa Żagańska.
SU46-048
1.07.2000. Jankowa Żagańska.
SU46-048 z imprezowym pociągiem wjeżdża linią nr 380 (z Sanic) do Jankowej.
SU46-048
1.07.2000. Jankowa Żagańska.
Chwilę po wjeździe do stacji z linii kolejowej do Sanic SU46-048 pozuje do zdjęć na tle zabudowań stacyjnych.
SU46-048
1.07.2000. Żary – Żagań.
SU46-048 przemierza ostatnie kilometry szlakiem z Żar do Żagania podczas imprezy kolejowej zorganizowanej przez KSK Wrocław.

Loading

Dodaj komentarz