Przed Wami wyjątkowo krótkie podsumowanie pracy lokomotywy SU46-029 w kwietniu. Lokomotywa w ubiegłym miesiącu wyjechała tylko raz do Jędrzychowic po skład, który ściągnęła do Węglińca. I tyle…
Jak powszechnie wiadomo po masowej kasacji lokomotyw serii SU46 w ubiegłym roku na torach zostało ostatnie 5 sztuk tych “kultowych” maszyn. Niestety żadna z nich nie jest obecnie w eksploatacji. W obrębie stacji Lublin Tatary stoi odstawiona i przeznaczona do zachowania SU46-014, w Lesznie stoi odstawiona i przeznaczona do zachowania SU46-054. Pozostałe lokomotywy tej serii stoją w Węglińcu. Są to odstawiona i przeznaczona do zachowania SU46-034, magazyn części na kołach SU46-035, lokomotywa posiadająca teoretycznie ważne świadectwo sprawności technicznej do końca marca 2024 roku, ale z uszkodzonym silnikiem spalinowym SU46-031 i ostatnia czynna, ale w zapasie SU46-029.
Na niecałe dwa miesiące przed końcem eksploatacji “029” wydaje się, że lokomotywa wróci do ruchu dopiero 3 czerwca, aby poprowadzić pociąg specjalny “Pożegnanie lokomotyw serii SU46”, który organizuje Klub Miłośników Kolei we Wrocławiu. Więcej informacji można znaleźć tutaj.
Szczegółowy wykaz pracy SU46-029 w kwietniu 2023r.
Data | Numer pociągu | Relacja | Przejechane kilometry * |
1.04.2023 | LTS 665215 | Węgliniec - Jędrzychowice | 22 km |
1.04.2023 | 684006/7 | Jędrzychowice - Węgliniec | 22 km |