Zastanawialiście się kiedyś gdzie po okresie eksploatacji trafiają lokomotywy? Najczęściej są to tory odstawcze w okolicach macierzystych lokomotywowni, a także specjalne miejsca takie jak na wrocławskim Brochowie gdzie PKP Cargo na torach Parku “B” (rejon WBB) zgromadziło przeszło 100 lokomotyw najróżniejszych serii.
Zgrupowanie tak dużej liczby lokomotyw w jednym rejonie spowodowane było zamknięciem lokomotywowni przy których dotychczas odstawione były maszyny. Wspominam tu miedzy innymi Jelenią Górę i Węgliniec, aczkolwiek w Węglińcu po wbudowaniu nowej hali zdecydowano się najpewniej doraźnie na pozostawienie kilku niesprawnych lokomotyw (SU46-032, SU46-034, SU46-054). Poza tym w jednym miejscu łatwiej jest upilnować lokomotywy przed złomiarzami.
Oprócz elektrowozów takich jak ET22, ET21 na Brochowie odstawiono kilkadziesiąt lokomotyw spalinowych serii SM42, ST43 oraz oczywiście lokomotyw SU46. Są to lokomotywy o numerach: 006, 007, 008, 011, 012, 013, 015, 025, 026, 033, 037, 041, 043, 046, 048.