SU46 na zdjęciach

W dniu dzisiejszym zaktualizowałem galerie zdjęciową lokomotyw serii SU46 o kolejne 21 zdjęć. Obecnie w galerii znajduje się 100 zdjęć popularnych “suk” i 14 zdjęć innych serii lokomotyw, a cały proces przenoszenia ze starej strony na obecną jeszcze potrwa, gdyż zdecydowałem się na ponowną obróbkę zdjęć, zwiększenie rozmiaru do 1200 x 800 pikseli i jest to uzależnione od wolnego czasu, którego ostatnio u mnie brakuje.

20.10.2019. Żary – Sieniawa Żarska.
SU46-047 z próżnym pociągiem TGS 671003 pomyka żwawo do niemieckiego Forstu.
18.10.2019. Żary.
Wciągnięta na tor 30 przez ST44-1242 wygaszona i oczekująca na dalsze dyspozycje dzisiejsza żenada.
18.10.2019. Tuplice.
SU46-047 niby jedzie, ale stoi. Pokonało ją wzniesienie i spore brutto na haku.
12.10.2019. Małomice – Żagań, okolice wsi Żelisław.
SU46-047 prowadzi skład platform wojskowych i niewidocznego na zdjęciu wagonu krytego po rozładunku wojska na bocznicy Pstrąże. W chwili wykonania zdjęcia, pociąg przejeżdża po wyremontowanym w 2018 roku moście kolejowym nad rzeką Kwisą, w okolicy wsi Żelisław.
11.10.2019. Rokitki.
Odświeżona SU46-047 z transportem wojskowym do Leszna Górnego mija przelotem stację Rokitki. Eszelonem z poligonu w Nowej Dębie wracają pancerniacy ze Świętoszowa, którzy brali udział w ćwiczeniu Karakal-19.
24.05.2017. Węgliniec.
Jeszcze pachnąca świeżą farbą SU46-047 stoi na torze 14 z próżnym składem wagonów samowyładowczych, z którymi po podmianie mechaników pojedzie w kierunku Lubania Śląskiego.
29.11.2009. Węgliniec.
Blisko 10 lat temu w Węglińcu. SU46-043 zapina się do osobówki Wrocław Główny – Görlitz.
10.04.2009. Żary.
SU46-037 z pociągiem ECPSi 37001 “Wawel” wjeżdża do Żar.
10.05.2017. Tuplice.
SU46-034 mija przelotem stacje Tuplice prowadząc pociąg z Węglińca do Forstu. Na torze drugim stoi 66002 Freightlinera ze zbożówkami jako pociąg Brzeg – Brake. I jeszcze trochę sobie postoi, gdyż wyjątkowo tego dnia Niemcy nie chcieli brać tego pociągu.
28.09.2016. Żagań – Żary.
Jeden z objazdowych, ciężkich pociągów z Węglińca do Forstu na dwie lokomotywy (034 i 023). Objazdy spowodowane były zamknięciem szlaku Żary – Jankowa Żagańska, tak więc cały ruch i osobowy i towarowy przez trzy dni (27-30.09.2016) kierowany był przez linię 389 i Żagań. Uzupełniając opis zdjęcia należy dodać, że profil linii z Żagania do Żar jest bardzo wymagający dla ciężkich pociągów. Spore wzniesienie zaczynające się tuż za Żaganiem, a kończące przed Żarami wymaga jazdy na dwie maszyny. No chyba, że jedzie się lokomotywą Freightliner-a (Class 66) i ma na haku blisko 3600 ton brutta.
17.03.2019. Żagań.
SU46-023 spycha pod załadunek na tory ogólne skład wagonów samowyładowczych, które zostaną załadowane żwirem z pobliskiej żwirowni w Gryżycach. Na zdjęciu dobrze widać stację towarową, od lewej patrząc, zza budynku wyłaniają się tory 121, 123, 125 od strony Jankowej Żagańskiej, dalej na prawo w centrum kadru “żarska grupa torów towarowych” o numeracji 101, 103, 105,107…, tory ogólne do załadunku przy ruinach magazynów i w prawej części kadru “bieniowska grupa torów” o numeracji 201, 203, 205… Niestety na zdjęciu w centralnym miejscu brakuje lokomotywowni, którą wyburzono pod koniec 2016 roku. Nie jeździ też suka, która kilka dni temu uległa awarii.
20.02.2017. Żary.
SU46-007 wyciąga z Kronopolu dwie ładowne beczki kleju. Był to ostatni dzień w ruchu SU46-007 bowiem z dniem 21.02.2017 lokomotywa straciła ważność świadectwa sprawności technicznej i została odstawiona w krzaki.
16.12.2016. Żagań.
SU46-007 z transportem wojskowym do Guben oczekuje otwarcia szlaku do Głogowa.
24.05.2014. Żary.
SU46-011 prowadzi pociąg turystyczny MMS 76002 rel. Cottbus – Wrocław Główny. Pociąg uruchomili Niemcy z Lausitzer Dampflok Club.
13.11.2016. Ruszów.
ST46-01 (ex. SU46-049) z mieszanym pociągiem z Forstu do Węglińca zbliża się do Ruszowa.
21.10.2018. Żagań.
SU46-047 z pociągiem Żary – Szczecin Glinki wyjechała z Żagania na szlak do Szprotawy. Zdjęcie wykonane z wiaduktu kolejowego dawnej linii nr 371 Wolsztyn – Żagań, zwanego pieszczotliwie przez “tubylców” szkieletorem .
19.10.2009. Żagań, peron 5 tor 22.
Wczesny jesienny poranek w Żaganiu, przeszło 10 lat temu. SU46-053 szykuje się do odjazdu z jednym wagonem wypożyczonym od PKP Intercity jako międzynarodowy pociąg osobowy RWPSr 70041 do stacji Forst Lausitz. Trzy kolejowe spółki zaangażowane były w realizację przewozu. Lokomotywę i drużynę trakcyjną zapewniało PKP Cargo, wagon z blokadą drzwi (wymóg DB Netz) udostępniło PKP Intercity, a uruchomienie i obsługa pociągu osobowego zapewniona została przez Przewozy Regionalne.
19.01.2019. Żary.
Wybierając to zdjęcie dzisiaj rano do wrzucenia na stronę nie myślałem nawet, że 8.10.2019 będzie ostatnim dniem służby SU46-023, bowiem w dniu dzisiejszym lokomotywa uległa poważnej awarii silnika spalinowego, która trwale eliminuje ją z jazdy. Z dniem dzisiejszym ilostan sprawnych lokomotyw serii SU46 wynosi 2 sztuki.
Na zdjęciu SU46-023 wyjeżdża z Żar do Żagania prowadząc próżny skład pudernic z Nowogrodu Bobrzańskiego.
28.10.2016. Żagań.
SU46-033 z niemieckim transportem wojskowym do Guben zamknięta w części towarowej stacji Żagań.
29.10.2016. Żagań.
Jedna z ostatnich jazd SU46-033 przed odstawieniem w brochowskie krzaki. W tym mroźnym, październikowym dniu zielona suka zabrała z Żagania do Głogowa niemiecki pociąg wojskowy.
21.10.2018. Szprotawa.
SU46-047 z pociągiem Żary – Szczecin Glinki mija na przelocie stację w Szprotawie.

Loading

Dodaj komentarz