Olsztyńskie SU46

   Kilkudniowa wyprawa na drugi koniec Polski aby ponownie zobaczyć w ruchu olsztyńskie SU46 zakończyła się sukcesem. Dwie sprawne lokomotywy na co dzień obsługujące pociągi w okolicach Olsztyna znalazły zatrudnienie, co pozwoliło wykonać kilka ciekawych zdjęć bo spośród 54 lokomotyw serii SU46 wyprodukowanych przez Zakłady HCP w Poznaniu na dzień dzisiejszy zostały tylko 3 sprawne lokomotywy: SU46-031 z Węglińca i olsztyńskie SU46-035 i SU46-047.

    Pierwsza z wymienionych SU46-031 od dłuższego czasu stoi odstawiona do zapasu w Węglińcu. Natomiast dwie kolejne to olsztyńskie SU46-035 i SU46-047,które obecnie są zatrudniane do pracy pociągowej i manewrowej  w okolicy Olsztyna, Ełku i Korsz . Jest to głównie obsługa pociągów do Spychowa, Biskupca Reszelskiego, Dobrego Miasta, Skandawy, a także obsługa transportów wojskowych z Orzysza do Ełku i dalej po zmianie kierunku jazdy do Korsz. Czasami zdarza się, że „SU-ki” zapuszczają się dalej np. do Suwałk. W chwili obecnej Olsztyn jest to miejsce, gdzie prawie na pewno co dnia możemy spotkać w ruchu lokomotywy SU46. 

   Taki też był cel mojej podróży do Olsztyna. Te kilka dni pozwoliło mi po raz kolejny cieszyć się widokiem lokomotyw SU46 w ruchu oraz wykonać ostatnie zdjęcia czynnej SU46-047, której do zakończenia eksploatacji pozostało około  1 000 km przebiegu (stan z licznika prędkościomierza).

   Po przejechaniu tych 1000 km (po wczorajszej obsłudze Biskupca Reszelskiego zostało już około  800 km) lokomotywa zostanie wyłączona z eksploatacji, a jej podzespoły w tym silnik spalinowy mają zostać przełożone do lokomotywy SU46-029, której silnik uległ poważnej awarii przeszło 2 lata temu (zatarte panewki na wale korbowym).

Specjalne podziękowania dla Pawła Wagnera i Kornela Kiełczykowskiego za cenne informacje, które bardzo pomogły podczas kilkudniowej gonitwy za olsztyńskim “SU-kami”.

Więcej zdjęć lokomotyw SU46 z transportami wojskowymi: TUTAJ i TUTAJ.

19.03.2021. Czerwonka.
SU46-047 wyjeżdża z Czerwonki prowadząc pociąg TMS 553091 do Biskupca Reszelskiego.
19.03.2021. Biskupiec Reszelski – Czerwonka.
SU46-047 po podstawieniu pierwszej części węglarek w Biskupcu Reszelskim wraca luzem po drugą część pociągu do Czerwonki.
19.03.2021. Czerwonka – Biskupiec Reszelski.
SU46-047 z drugą częścią ładownych węglarek jedzie w planie TMS 553093 do Biskupca Reszelskiego.
18.03.2021. Orzysz.
SU46-035 spycha platformy pod załadunek sprzętu 11 Pułku Artylerii z Węgorzewa.
18.03.2021. Orzysz.
SU46-035 gotowa do odjazdu z pociągiem 584001 do Ustki. Pociągiem tym na morski poligon do Ustki odjadą żołnierze i sprzęt 11 Pułku Artylerii z Węgorzewa.
18.03.2021. Orzysz – Ełk, okolice wsi Odoje.
SU46-035 z pociągiem 584001 z Orzysza do Ustki. Jest to transport wojskowy 11 Pułku Artylerii z Węgorzewa. Na platformach wojskowych jadą między innymi armatohaubice samobieżne Krab 155mm.
18.03.2021. Orzysz – Ełk.
SU46-035 prowadzi transport wojskowy z Orzysza do Ustki.

Loading

Dodaj komentarz