W rejonie Żagania skoncentrowane są dwie duże jednostki wojskowe, sztab 11 Lubuskiej Dywizji Pancernej oraz jeden z większych poligonów w Europie dlatego kolejowych transportów wojskowych mamy pod dostatkiem. Koleją przemieszcza się Wojsko Polskie oraz Sojusznicy, a do obsługi tych pociągów najczęściej wykorzystywane są lokomotywy serii SU46, które posiadają prądnicę ogrzewczą służącą do ogrzewania wagonów pasażerskich.

Szlakiem z Małomic wjeżdża do Żagania SU46-035 z pociągiem Leszno Górne – Ustka, którym na poligon jadą przeciwlotnicy z 10 Brygady Kawalerii Pancernej ze Świętoszowa.

SU46-047 wjeżdża do Żagania z pociągiem wojskowym, którym podróżują żołnierze i sprzęt wojskowy 10 Brygady Kawalerii Pancernej ze Świętoszowa.

Do Żagania w dniu dzisiejszym przyjechała SU46-023 z pociągiem wojskowym 772011 relacji Guben – Żagań.
Na początku października po dziewięciu miesiącach służby na wschodniej flance NATO „Żelazną brygadę” 4. Dywizji Piechoty z fortu Carson zastąpili żołnierze „Brygady sztyletów” z 1. Dywizji Piechoty Armii USA z Fort Riley w Kansas. Na zdjęciu jeden w wielu eszelonów przyjeżdżających do Żagania w październiku z pojazdami opancerzonymi Oshkosh M-ATV. Pojazdy te posiadają 370 konny silnik, masę własną 12,5 tony, prędkość maksymalną 105 km/h i zasięg 510 km.

Po całonocnym postoju w Żaganiu z pociągiem 172019/8 rel. Suwałki – Leszno Górne do pracy przybyła drużyna manewrowa i widoczny na zdjęciu pociąg w końcu jedzie się rozładować na bocznicę w Pstrążu (Leszno Górne).

Szlakiem ze Szprotawy wjeżdża do Żagania pierwszy w tym roku pociąg z amerykańskim wojskiem. Prowadzi go SU46-023, pociąg nazywa się 770037 i jedzie w relacji Guben – Leszno Górne. Obsługa trakcyjna SU46 oczywiście od Głogowa.

SU46-029 wyciąga eszelon z bocznicy 34 Brygady Kawalerii Pancernej w stację Żagań. Po próbie hamulca pociąg odjedzie w planie 712002, a stacją docelową będzie Warszawa Rembertów. Warto dodać, że w składzie pociągu jadą „zamaskowane” platformy z czołgami Leopard.

SU46-029 z pociągiem 712008 do Suwałk „mknie” do Niegosławic.

SU46-033 z pociągiem TBS 780003 z Leszna Górnego do Jankowa Pomorskiego mija na biegu stację Małomice. W składzie pociągu jedzie 11 platform z czołgami Abrams i jeden wagon pasażerski wiozący amerykańskich żołnierzy na poligony w Drawsku Pomorskim.

SU46-035 podczas formowania pociągu z wojskiem na bocznicy WBK 712 w Żaganiu. Widoczny na platformach sprzęt wojskowy to nic innego jak „Rosomaki” będące na wyposażeniu 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej z Międzyrzecza.

SU46-047 z amerykańskim pociągiem wojskowym.

SU46-029 z pociągiem 712008 do Suwałk stoi gotowa do odjazdu na torze dziesiątym w Żaganiu.
Ilostan czynnych lokomotyw serii SU46 z miesiąca na miesiąc niczym śnieg na wiosnę bezpowrotnie topnieje. Po zeszłorocznych awariach przydzielonej do Olsztyna SU46-004 (24.09.2018 – awaria silnika spalinowego) i ściągniętej w jej zastępstwo z Lublina SU46-017 ( 23.11.2018 – Ełk – pękniecie bloku silnika spalinowego) zdecydowano o przeniesieniu z Węglińca do Olsztyna SU46-029. A w Węglińcu pozostaną czynne tylko 3 lokomotywy tej serii.

SU46-029 prowadzi amerykański pociąg wojskowy na odcinku Żagań – Głogów.