Niegdyś podstawowe lokomotywy spalinowe przystosowane do elektrycznego ogrzewania pociągów były niezbędne w okresie zimowym do zapewnienia odpowiednich warunków podróżnym. Dzisiaj sporadycznie wykorzystywane do obsługi transportów wojskowych, w których ogrzewają wagony pasażerskie z żołnierzami zapewniając im odpowiedni komfort w przemieszczaniu się z jednostek wojskowych na poligony. Przedstawiam Wam kilka zdjęć lokomotyw serii SU46 wykonanych w scenerii zimowej. Zapraszam do oglądania.

SU46-032 i SU46-011 z „Wawel-em” do Krakowa Głównego wjeżdżają do Żagania, gdzie 032 urwie się i zjedzie do szopy, a 011 pojedzie dalej do Legnicy.

SU46-047 po wykonaniu manewrów na miejscowej bocznicy rozpoczyna blisko pięciokilometrowe spychanie w kierunku stacji Żary.

SU46-035 podczas formowania pociągu z wojskiem na bocznicy WBK 712 w Żaganiu. Widoczny na platformach sprzęt wojskowy to nic innego jak „Rosomaki” będące na wyposażeniu 17 Wielkopolskiej Brygady Zmechanizowanej z Międzyrzecza.

SU46-032 z pociągiem numer 73000 „Wawel” wjeżdża do Żagania.
Zdjęcie wykonane blisko 10 lat temu w Żaganiu ukazuje SU46-032 wjeżdżającą w stację Żagań z międzynarodowym pociągiem Euro City „Wawel” z Hamburga do Krakowa Głównego.
Malowanie biało – czerwone z elementami niebieskimi zastosowane było przy okazji przystosowania czterech lokomotyw serii SU46 z Żagania (011, 032, 037 i 048) do jazdy po niemieckiej sieci kolejowej (zabudowa PZB 90, GSM-r). Od tego czasu lokomotywy prowadziły pociąg Euro City „Wawel” na odcinku Legnica – Cottbus – Legnica. zdarzało się także, że żagańskie „suki” zatrudniane były do pociągów towarowych na odcinku Forst Lausitz – Cottbus – Forst Lausitz.

SU46-032 mija na biegu Sieniawę Żarską z międzynarodowym pociągiem nr 73000 „Wawel” do Krakowa Głównego.

SU46-034 z pociągiem Puławy Azoty – Żary jedzie szlakiem z Ruszowa do Jankowej Żagańskiej w okolicy p.o Okrąglica.

SU46-034 i SU46-007 z pociągiem do Zawidowa.

Mroźny poranek w Żaganiu i zdjęcie SU46-047 z ładownym pociągiem do Nowogrodu Bobrzańskiego.

SU46-047 z węglarkami wypełnionymi drewnem ładowanym na bocznicy szlakowej w Nowogrodzie Bobrzańskim mija ostry łuk za stacją Nowogród Osiedle jadąc w kierunku Bieniowa.

SU46-047 podczas manewrów w żarskich Kunicach.